『夢の風景』Dream Scene

91.2×180cm

キャンバス / デジタルコラージュ / インクジェット

Canvas / Digital collage / Inkjet

 

夢で見た風景を、デジタル画像を組み合わせて表現しました。

 

I expressed the scenery I saw in my dreams by combining digital images.

  

 


『荒野の馬』Wilderness Horse

91×91cm

キャンバス / デジタルコラージュ / インクジェット

Canvas / Digital Collage / Inkjet

 

写真の馬の後ろにある壁を、広々とした荒野に変えたいと思いました。

写真家 "Wojtek Kwiatkowski" さんの写真と荒野の写真をデジタルで組み合わせています。[版権取得済]

 

I wanted to change the wall behind the horse of the photograph into a spacious wilderness.

I'm combined together with photos of the photographer "Wojtek Kwiatkowski" and photos of the wilderness in digital.[Copyright acquired]

 

Original
Original

『サンフラッグ 』Sun Flag

134.4×201.6cm

ポリエステルスエード生地に乾式転写捺染

Dry transfer printing on polyester suede fabric 

 

日本の国旗を決められた形からずらしました。

結びつけられている「形」と「意味」から、「形」が離れたときに生まれる違和感で遊んでいます。

「形」と「意味」の結びつきがほどける距離はどれくらいか、そして離れた「形」が「すでにある他の形」に近づいたら「意味」との繋がりはどうなるのか、気になったので形にしました。

 

I changed the national flag of Japan from the decided form.

From the connected "form" and "meaning", I'm playing with a feeling of incompatibility born when "form" disengages.

How long does the connection between "shape" and "meaning" disappear? And what happens to the connection with "meaning" when a distant "form" approaches "another form already present"? I was interested and I shaped it.

 


『青い縞模様』Blue Stripe

166.4×145cm

キャンバス / デジタル / インクジェット / 顔料

Canvas / Digital / Inkjet / Pigment

 

2つの作品が持つ、それぞれの要素を混ぜ合わせてみたいと思いました。

イヴ・クラインの青とフランク・ステラのストライプを合わせています。

  

I wanted to mix the elements of two works.

It combines Yves Klein's blue with Frank Stella's stripe.

 


『手紋』Hand Print

42.3×32.3cm

上質紙 / インク/ モノタイプ 

High quality paper / Ink / Mono type

 

何気なく手の跡を残したら、それがレントゲンで見た肺のように見えました。

意図がない状態で何気なく生まれたこの作品は、私に純粋な衝動を思い出させてくれます。

  

When I left a trace of my hands, it looked like the lungs I saw on a roentgen.

This work, born unintentionally, reminds me of pure impulses.

  


『ステップ』Step

40×100cm × 5

エスカレーター部分品

Escalator parts

  

"見慣れた風景"と"見慣れたもの"の見慣れない組み合わせが見てみたいと思い、道路にエスカレーターのステップを並べました。

 

I wanted to see unfamiliar combination of familiar scenery and familiar things, and arranged escalator steps on the road.

  


『円鉄』 Iron Circle

68.8×103cm

写真 / 鉄 / フォトアクリルプリント

Photograph / Iron / Photo acrylic print

  

 

ある日、山歩きをしていた私は、小さな祠とその中に置かれた小石を見つけました。

その小石は道端でよく見かけられるようなものでしたが、祠に置かれていることで神秘的なものに感じられたことが面白いと思い、それと似たような状況を作ってみたいと思いました。

『円鉄』は、道ばたに落ちていた鉄の下に風景写真を敷いたものです。

錆びた鉄の円に「循環」や「全体」という言葉を重ねて、それに合いそうな写真を選びました。

  

One day, I was walking around the mountains, I found a small shrine and a pebble placed in it.

The pebble was mediocre, but I thought that being felt as a mysterious thing by being placed in a shrine was interesting and I wanted to create a situation similar to that.

"Iron Circle" is a landscape photograph laid under the iron that fell on the road.

I overlap the words "circulation" and "whole" to the rusted iron circle, and chose a photograph that would fit it.

  


『センターピボット』Center Pivot

72.8×92.645cm

デジタルコラージュ / フォトアクリルプリント

Digital collage / Photo acrylic print

 

Googleマップの航空写真でいろんな場所を見ていたら、不思議な形をした土地を見つけました。それについて調べてみると、センターピボットという農場であることがわかりました。

私は気に入った場所のスクリーンショットを撮り、それをデジタルで組み合わせました。

 

When I was watching various places on aerial photos of Google Maps, I found a wonder shaped land. I examined it on the net, and found out that it is a farm called center pivot.

I took a screenshot of the place I liked and collaged it digitally.

 


『針のない時計』No Hands Clock

26×26cm

時計

Clock

  

時計から針を取り除きました。

針を失い残されたものが、どのような見え方をするのか興味がわいたので、それを形にしました。

 

I removed the hands of the watch.

I was intrigued by how the object that lost the hands looks like, so I shaped it.

   

『弦のないギター』No Strings Guitar

103×39.5cm

ギター

Guitar

  

ギターから弦を取り除きました。

弦を失い残されたものが、どのような見え方をするのか興味がわいたので、それを形にしました。

 

I removed the strings of my guitar.

I was intrigued by how the object that lost the strings looks like, so I shaped it.

   

『振り子のないメトロノーム』No Pendulum Metronome

21×11.5cm

メトロノーム

Metronome

  

メトロノームから振り子を取り除きました。

振り子を失い残されたものが、どのような見え方をするのか興味がわいたので、それを形にしました。

 

I removed the metronome's pendulum.

I was interested in what an object with a pendulum looks like, so I shaped it.

   


『分離したナイフ』Split Knife

3.8×10.6cm 4.7×10.3cm 2.7×10.4cm

包丁 / ワイヤーカット放電加工

Knife / Wire-cut electrical discharge machining

 

包丁を3つに分けました。

包丁を使っているときに、持ち手の先が離れていくイメージが思い浮かんで、それを形にしました。

 

I divided the kitchen knife into three.

When I was using a kitchen knife, I conceive the image of the tip of the handle separating, and I shaped it.

 

 

『分離したカトラリー』Split Cutlery

10×1.8cm 11.4×2cm 6×3.8cm 12.1×2cm 6.4×2.3cm 12.2×2.1cm

スプーン / フォーク / ナイフ / ワイヤーカット放電加工

Spoon / Fork / Knife / Wire-cut electrical discharge machining

 

カトラリーをそれぞれ2つに分けました。

スプーンを使っているときに、持ち手の先が離れていくイメージが思い浮かんで、それを形にしました。

 

I divided the cutlery into two.

When I was using a spoon, I conceive the image of the tip of the handle separating, and I shaped it.

 

 


『キャンバス外の絵具』Colors Outside The Canvas

32.5×29cm × 2

油絵具 / キッチンペーパー / ジェッソ / 木製パネル

Oil colors / Kitchen paper / Gesso / Wood panel

 

絵の具を拭き取っていた紙が魅力的に見えたので、使わずにいたパネルに貼って展示しました。

 

The paper that was wiping off the paint appeared attractive, so I put it on the surplus panel and exhibited it.

 


『回転』 Rotate

ロイヤリティーフリー、パブリックドメイン画像 / フォトアクリル

Royalty-free, Public domain image / Photo acrylic print

 

写真の一部を回転させることで円を描きました。

 

drew a circle by rotating a part of the photo.  

 


『移動』 Move

ロイヤリティーフリー、パブリックドメイン画像 / フォトアクリル

Royalty-free, Public domain image / Photo acrylic print

 

写真の一部を移動させることで、線や円を浮かび上がらせました。

 

By moving a part of the picture, I let the line and the circle emerge.

 


『点』 Dot

ロイヤリティーフリー、パブリックドメイン画像 / フォトアクリル

Royalty-free, Public domain image / Photo acrylic print

 

太陽の光を見ると視界に光の点が残ります。

それはなぜだか気になって調べてみると、強い光を浴びた網膜が、過度に興奮して電気信号を出し続けるからだということがわかりました。

私はそのことが面白く感じられ、形に残したいと思ったので、いろんな写真にいろんな点を残しました。

 

When I look at the light of the sun, a point of light remains in the field of view.

 I was wondering why, so I checked it and found out that the retina that was exposed to the strong light was overly excited and kept sending out electrical signals.

I felt that it was interesting and I wanted to leave it in shape, so I left many points in various photographs.